17 nasvetov za uspeh oddelka za preprečevanje prodaje

Oddelek za preprečevanje prodaje

Ste že naleteli nanj?

Z vami bom delila nekaj nasvetov, ki zagotovo delujejo za nesporen uspeh takšnih oddelkov.

Ko sem iz dolgoletne zatežene direktorice pri uspešnem ameriškem podjetju prešla na ubogo kreativko, ki se 24/7 spopada z vsemi možnimi deli, ki jih ponuja espejevsko burno življenje, sem svoj poslovni uspeh delno položila v roke svojih dobaviteljev oz. tako imenovanih poslovnih partnerjev.

Človek mora zaupati in se prepustiti.

Nekateri so me že na prvem pogovoru sumljivo pogledovali izpod oči, ko sem dolgo besedno razlagala in sanjala o vseh svojih bodočih “kurcah”.

Na čelu se jim je izpisalo: “Šetaj, mala!”

Na srečo so se nekaterim zasvetile oči, ponudili so mi roko in v sanjah izrisali še večje gradove, oziroma v mojem primeru “kurnike” za vsa moja “jajca”.

Pred dvema letoma sem naletela na podjetje, ki ga nisem mogla dodati v nobeno od zgoraj zapisanih skupin. Iz lesa in papirja sem se želela premakniti na področje tekstila in dobila priporočilo kolegice, ki je že delala z njimi.

Začela sem pisati maile, dobila odgovore, ponudbe in začelo se je …

Več kot dve leti sodelovanja in eto, nabrala sem si goro izkušenj, ki jih želim deliti s svetom.

Jaz tega oddelka ne odpiram, a najbrž obstaja še kdo, ki ga je že odprl in se spoprijema z izzivi, ki jim ni kos.

Tako da, 17 nasvetov za popoln uspeh oddelka za preprečevanje prodaje.

Plus 3 bonus nasveti.

✅ **Postaviti si moraš velikopotezne cilje.**

Lahko mečkaš s ciljem, ala “v enem letu izgubiti vsaj 10 perspektivnih klientov”, ali pa igraš velikopotezno in si zastaviš: “uničiti celotno področje trgovanja z malimi podjetniki in se vrniti k svojemu osnovnemu poslu – proizvodnji.”

✅ **Seveda moraš v ta namen odpreti poseben oddelek.**

V oddelku zaposliš čim mlajše in najmanj izkušene ljudi. Čim manj njih. Najbolje enega samega.

✅ **Oddelku ne dodeliš mentorja.**

Izkušen mentor bi lahko škodoval uspešnosti oddelka.

✅ **Direktor podjetja mora biti za vse na tem oddelku težko dosegljiv.**

Najbolje, da ta oddelek sploh nihče ne vodi.

✅ **Po nekaj letih, ko se ta mlada in neizkušena oseba, zaposlena na tem oddelku, malce navadi na posel, jo čim prej zamenjaš za drugo.**

Še mlajšo in manj izkušeno.

✅ **Četudi morda obstajajo, ne smeš poleg imena te osebe imeti nikjer objavljenih ali dostopnih nobenih drugih odgovornih oseb.**

✅ **V resnici je najbolje, da teh oseb sploh ni.**

Ni kadra, ni stroškov in seveda, kar je pri tem najlepše – uspeh tega oddelka gre v višave.

✅ **Če komu uspe poguglati, najti ime direktorja in izbrskati njegov mail, je treba vso takšno pošto preusmeriti v “junk”**

ali v malo manj uspešnem primeru na tistega najmlajšega in najmanj izkušenega zaposlenega v tem podjetju.

✅ **Seveda je nujno, da gre pri samem osnovnem poslu marsikaj narobe.**

Čim večkrat, če ne že ves čas.

✅ **Naj navedem nekaj idej, da bo vsak zainteresiran lahko te učinkovite prakse čim hitreje plasiral v svoj posel:**

✳️ čim večkrat je vsaj za 30 % potrebno prekoračiti rok dobave, napisan na predračunu.

✳️ osnovne materiale je potrebno nabaviti pri nepreverjenih dobaviteljih. Tako se napake odkrijejo šele pri končnih uporabnikih, torej ne pri nas ubogih espejevskih mučenikih, ampak šele, ko so artikli že razposlani po raznoraznih koncih te naše zemljice. Naj služijo banke in te uboge poštne ter kurirske službe!

✅ **Pri reklamaciji se je najprej potrebno razbremeniti vsake odgovornosti in razložiti, da je kriv njihov dobavitelj.**

Najbrž so izbrali takšnega, ki jim pravi podobno.

✅ **V nadaljevanju reševanja je nujno vedno znova ponavljati, da je tvoja reklamacija na čakanju, saj oni še vedno čakajo odgovor dobavitelja.**

✅ **Reklamacije je seveda potrebno reševati kar se da počasi. Po možnosti v nedogled.**

✅ **Če slučajno kakšna stranka naivno misli, da se bodo zadeve razrešile na sestanku v živo…**

Pošlje kak mesec vnaprej predlog za sestanek, se pripelje 2-3 ure daleč. Takrat je ključnega pomena, da jo tretirate s posebnim pristopom:

– sestanek izpeljite na hodniku, ker je bil razpored za sejno sobo najbrž narejen že pol leta vnaprej;

– direktorja je nujno takrat poslati na dolgo kosilo ali “nujen” opravek. Za uspeh tega oddelka bi lahko bila absolutna katastrofa, če bi gospod stisnil roko in se osebno opravičil za vse pretekle nevšečnosti;

– vsekakor je dobrodošlo pozabiti ponuditi kozarec vode ali kavico.

✅ **Po nekaj letih uspešnega sodelovanja začni nenapovedano zviševati cene.**

Ob novem, večjem naročilu enakega artikla, ki ga je stranka jemala zadnjih 10 mesecev, pošlji predračun zvišan za 30 %.

Na opozorilo se odzovi z: “Oprostite, pozabili smo vas obvestiti, da nam je dobavitelj zvišal cene.”

✅ **Ko se tvoja redna stranka po dveh letih rednega sodelovanja odloči razširiti asortiment artiklov, ki jih kupuje pri tebi,**

mu pošlji cenik, ki ga dobi tudi tisti, ki je prvič poklical.

Če je že dve leti uspešno kupoval “matice” in jih je medtem kupil že 10.000, se mora pri “vijakih” šele dokazati. Zato njegovo naročilo poskusnih 100 kosov pade v rang najvišjih cen. Red mora bit!

Moj dobavitelj je pri rasti tega oddelka res uspešno in inovativno pobral vse pokale. A nekje ga je še vedno lomil.

Zato opozarjam na napake, ki bi jih bilo dobro čim prej popraviti:

❌ **Preveč prijaznosti.**

Ta mladež, ki so jo namestili v ta oddelek, resda neskončno dolgo rešuje reklamacije, a njihova komunikacija je za ta oddelek čisto preveč prijazna. Če se želijo strank čim prej znebiti, morajo nujno spremeniti ton komunikacije.

❌ **Previsoki popusti.**

Ko sem oddala vse dizajne in čakala na predračun, ki ga je pred začetkom dela potrebno v celoti plačati, sem zgroženo ugotovila, da je cena višja za 30 %. Kljub temu sem na vse to prejela prijazen 3 % popust

Absolutno razsipništvo!

Da ne govorim o občutku privilegiranosti, ki ga ob tem občuti precej besna stranka. Popuste bi znižala na 1% ali še bolje na 0,99%, zaposlenim, ki pa tako brezskrbno delijo popuste, pa bi nabavila kalkulatorje. Tako si bodo znali izračunati, kako velika je lahko razlika med 1 in 3%. V primerih nas malih espejevcev se znesek iz zlato obarvanih kovancev prevesi že v nekaj srebrnih.

❌ **stalnost v zamudah**

Nikakor in nikoli se ne sme robe poslati v roku, obljubljenem na ponudbi!

Se je že zgodilo … npr. takrat, ko skoraj nihče ne naroča, … konec januarja ali julija, ko je za trgovine mrtva sezona. Če se takrat pošlje naročeno blago znotraj obljubljenega termina, dobi klient napačno sporočilo in lažno upanje.

Tako bo spet zvesto naročal vsaj do oktobra, ko bo naročil in plačal tisto njemu nujno in vitalno praznično robo.

A na srečo je prav takrat za ta oddelek nova možnost za popravni izpit – vsa roba mora preskočiti vse črne petke, božičke in dedke mraze. V svojem normalno uspešnem stilu jo je potrebno dostaviti v sredini januarja.

❌ **Premalo kolektivnih dopustov**

Lani decembra, ko je kljub vsem mojim preverjanjem in varovalkam naročena, njim avansno plačana (in že tudi prodana) roba zamujala.

Vse do božiča je ta oddelek deloval v skladu z njihovim poslovnim načrtom. Torej, zamuda, pa nova obljuba in spet zamuda … zadnji teden ne odgovarjajo več in ko že, razložijo, da imajo gužvo …

no shit, najbrž vsi težimo. 😉

eno uro pred zaključkom delovnika pred božičem pa premagajo sami sebe – najbolj učinkovita akcija tistega leta! – razpošljejo okrožnico, da s tem trenutkom začenjajo kolektivni dopust in se vrnejo januarja.

Tega je občutno premalo! Niso vsi espejevci vezani le na novo leto, nekateri potrebujejo robo ob začetku šole ali ob njenem koncu. Tudi črni petek je odličen termin za podobne šok terapije.

Mene v decembru ni zadel infarkt, le sapo sem lovila nekaj ur, potem pa jokala in ko sem prišla k sebi, med prazniki sedela ob telefonu in klicala stranke eno po eno.

Pač nisem še tako velika, da bi imela oddelek za preprečevanje prodaje.

Moj posel je nekako preživel in najbrž je podobno še z nekaj drugih njihovih strank.

Če želijo, da pobere tudi najbolj odporne, bo treba večkrat ponoviti takšne šok terapije.

✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️

Gospodu direktorju tega krasnega podjetja bi sama čestitala, a tudi po dveh letih prošenj za sestanek, kakšnih 5 e-mailih, dveh obiskih pri njih, mi gospod ni odgovoril.

Tudi prošnje za povezavo na LI mi nikoli ni potrdil. In začuda me ni poklical, čeprav moja vztrajnost in morda naivna vera ne pozna meja. Oba sva člana iste dobrodelne (ja, dobrodelne) organizacije in skupnega prijatelja sem prosila, naj ga pocuka za rokav. Je.

In?

Ja, nič, gospod sledi svojim poslovnim načrtom tega oddelka in prav je tako.

Če je kdo v tem zapisu našel kakšnega svojega poslovnega prijatelja, ki tudi skrbi za uspešnost takšnega oddelka, naj mu le čestita in pošlje ta zapis. Morda pa tu najde še kakšno novo idejo.​​​​​​​​​​​​​​​​

 

pa če koga zamika nakup zadnjih kosov artiklov, ki jih še imam, preden se dokooooooončno razidem s tem svojim partnerjem, tukaj je povezava do DEŽNIKOV  in do BRISAČ

 

Oddelek za neprijaznost, kura v pisarni, ilustracija
Oddelek za preprečevanje prodaje

Kategorije objav

... Najbolj kurske reči ...

Košarica

Priključi se

kura movement-u

Kaj dobiš z vpisom?

  • Popust na #1. nakup
  • nagradna igra  VEČ →
  • Kurske novičke